måndag 16 mars 2009

Helgen samt lite annat, typ melodifestivalen.

10.17 - I helgen var det som sagt badtunnefest i Konga. Detta måste man säga var mycket lyckat även om jag känner förkylningen komma smygandes...

Badtunna var sjukt skönt alltså. Riktigt najs(höhö). Prova det om ni har läge någon gång. 

Annars då vad har hänt i helgen..jo dömde 3 handbollsmatcher också. 3 matcher i B-pojkar f.94. Alltid lika kul att man blir idiotförklarad av det förlorande laget och geniförklarad av det vinnande. Förutom en eller 2 missar är jag ganska nöjd med min insats. Visserligen inte de mest svårdömda matcher men ändå. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Vaknade upp i söndags till nyheten av att "La Voix" med Malena Ernman(stavning?) vunnit den svenska melodifestivalen. Till detta vill jag bara tillfoga ett stort ?.

Vad fan sysslar ni med alla svennar därute? visserligen inte helt kass, men verkligen inte den bästa låten. Framförallt är det ju helt jävla omöjligt att höra vad hon skriker(förlåt sjunger)? Är det någon som har hört mer än själva titeln "la voix" vilken jag själv tycker mig ha hört, så skriv gärna!

Nåväl inget att göra åt, nu får man istället blicka framåt till den stora finalen(och semifinalerna) i Moskva i Maj månad. Där vi som vanligt bör ha en minimal chans, men där (som vanligt) Sverige kommer haussas upp till att vara en av favoriterna så att när vårt bidrag väl nästan kommer sist så fattar ingen nånting utan alla börjar gnälla om att det är dom där jäkla öststaterna som bara röstar på varandra hela tiden. Till skillnad från oss här i norden då som aldrig har gett stora poäng till våra grannländer.

Dubbelmoral at its peak, om ni frågar mig.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Appropå något helt annat. Vad fan har hänt med Anja Pärson? Ett tag var hon så jäkla bra och vann allt. Nu jublar och bugar vi om hon tar en pallplats. Why?

----------------------------------------------------------------------------------------------

TAIF förlorade mot Örebro borta, vilket jag hade lite på känn, men det får inte bli fler poäng tappade nu. Förlust hemma i Dackehallen mot ett starkt Nybro på onsdag (tror jag det är) och det kan vara kört med allsvenskt spel nästa år. Och det är en match som jag inte är säker på att TAIF vinner. Men hoppas kan man.

Växjö HF bortaslog serieledande Di Vide med 32-24 och har fortfarande chans på direktplats till Div.1, vilket är väldigt roligt, då det skulle vara ett rejält lyft för handbollen i Växjö och Kronoberg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar