fredag 13 mars 2009

Tandläkaren 2.0

10.19 - Om ganska exakt 2 timmar ska jag vara hos tandläkaren. Detta är ju något som man vill göra så sällan som möjligt. Inte för att jag lider av någon tandläkarskräck eller så(det tog tiden med tandställning död på), det jag menar är bara att det finns något väldigt obehagligt i att någon rotar en i munnen.

Finns det någon som tycker att det är en angenäm upplevelse att gå till tandläkaren? Jag tror faktiskt inte ens att tandläkarna själva gillar det!

Dock så är det ju ett nödvändigt ont om man inte vill ha dåliga tänder. Så man får väl stå ut. Man kan dock tycka att vi snart kunde uppfinna en mirakel-tandkräm eller någon sorts strålmaskin för personligt bruk som gör alla tandläkare överflödiga. Hade inte det varit något?

Om man känner att tänderna börjar bli kassa tar man bara fram sin munstråle -mojäng, strålar i en 5-10 minuter och så klarar sig munnen i ett år till. Hur bra hade det inte varit!?

Jag har också funderat på vad det är för människor som blir tandläkare. Min teori är att det är personer som ville bli läkare men de blev utslängda från läkarskolan för att de var sadister som gillade att plåga folk med diverse verktyg.

Alternativt att det kan vara så att alla tandläkare är sadister som varit smarta nog att inse att om de utbildar sig till tandläkare så kan de få betalt för att tillfoga folk smärta och obehag.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag börjar oxå kvalserierna i hockey, då tänker jag på kvalserien till allsvenskan och densamma till Elitserien, där mitt kära TAIF spelar i den förstnämnda och inte lika kära Växjö Fakers, förlåt Lakers, spelar i den senare.

Mitt tips: TAIF - Asplöven 3-2
Lakers - Rögle 2-5
------------------------------------------------------------------------------------------------
Imorgon är det stor badtunnefest i min kamrat Viktors regi. Det blir mången öl och mycket trevligt förhoppningsvis.
------------------------------------------------------------------------------------------------
10.45 - Slog mig precis att det är Fredag den 13:e idag...kul med tandläkarbesök då!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar